2011. december 21., szerda

Bolognai spagetti

Minthogy elegem lett a méregdrága készre csomagolt szószokból, arra gondoltam, én is képes vagyok valami ehetőt összehozni. És tényleg! A bolognai még nekem sem volt megterhelő, és időben sem volt lényegesen több, mintha az előregyártott löttyöt zúdítom a darált húsra.

Hozzávalók:
  • 1/2 kg darált hús
  • 1/2 liter paradicsom szósz (natúr) vagy feleannyi sűrített paradicsom felhígítva vízzel
  • 1 fej hagyma
  • 2 gerezd fokhagyma
  • 1 répa
  • 1 kk bors
  • 1 púpos kk bazsalikom
  • 1 púpos kk oregano
  • 1/2 kg spagetti
  • 20 dkg sajt (reszelni való, a képen mozzarella)
  • olaj
  • víz

Nekem nem volt otthon olíva olajam így sima étolajban tettem fel az apróra vágott vöröshagymát. Utána küldtem a lereszelt sárgarépát és a szétnyomott fokhagymát. Amikor a hagyma üvegessé vált, beleszórtam egy púpos kiskanálnyi sót és a többi fűszert. A darált húst is ekkor tettem az edénybe. Folyamatosan kevergettem, inkább sütöttem, mint főztem, és amikor a hús kezdett sülni, öntöttem rá egy kis vizet, és tíz-tizenöt percig még pároltam fedő alatt. Ezek után már csak a paradicsomot kellett beleönteni, kavargatni, hadd rotyogjon együtt az egész egy kicsit, és ezzel el is készült a szósz.
A tésztát bő vízben tettem föl, és nem felejtettem el megsózni a vizet. Amikor megfőtt, leszűrtem, a szűrőben a tésztát hideg vízzel leöblítettem, majd az edénybe egy kis olajat öntve összerázzam, hogy ne legyen ragadós.
A sajtot én mindig előre lereszelem, így könnyebb rátenni, és kész!

Elkészítési idő: 30 perc.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése