2011. december 24., szombat

Túrós pogácsa

Karácsonyra a bejgli mellé kell valami sós és sok, amit az esetleges vendégek elé is bátran kitehetek, így vettem egy nagy lélegzetet, és elkészítettem életem első túrós pogácsáját. Jobbára az egész délután ráment, de ez csak az én bénaságomnak köszönhető.
Hozzávalók:
  • 1 kg liszt
  • 1 kg túró
  • 1/2 kg margarin
  • 45 gr élesztő
  • 10-20 dkg reszelt sajt
  • 4+1 tojás
  • tejföl
  • tej

A lisztet a túrót, a négy tojást és a margarint összekevertem, megsóztam: nem egyszerű dolog, inkább gyúrás mint keverés. Az élesztőt egy kevés meleg tejben feloldva hozzákevertem, majd a kapott ragacsos  tésztát a lisztezett gyúródeszkán lapítgattam a sodrófával olyan egy-két centi vastagra.
A maradék egy darab tojást kis sóval és némi tejföllel fölvertem habosra.
Sütőpapírt tettem a tepsibe, és begyújtottam a sütőt, majd pogácsaszaggatóval addig szerencsétlenkedtem, amíg tele nem lett a tepsi. Ekkor megkentem a pogácsák tetejét a tejfölös tojással, majd sajtot szórtam a tetejére.
Be a sütőbe, nekem húsz perc kellett, mire elkészült. Összesen háromszor kellett sütni, összesen kábé 150 pogácsa lett belőle. Melegen és hidegen is jó!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése